Friday, November 17, 2017

Kuu aega kokkamata

Viimased kuu aega on minu elus olnud ainulaadne "lauake, kata end" kogemus, sest ise süüa tegema ei pidanud ja kõigi toidukordade eest kandsid hoolt Danfare.com kokad. Alguses katsetasin järgi nende kolmepäevase proovipaketi, millest kirjutasin ka blogis: 1. päev, 2. päev ja 3. päev.

Mõnus kokkamisvaba elu hakkas mulle nende kolme päeva jooksul sedavõrd meeldima, et otsustasin Danfare teenuseid kasutada pikema perioodi vältel ja ostsin 30 päeva paketi. Proovipäevadel võtsin kõige suurema XL mõõdus menüü (2400 kalorit), aga kuna see oli liiga pirakas ja päeva teine supp tundus üleliigne, siis järgmised kuu aega toodi mulle igal hommikul Danfare L pakett, mille kaloraaž on 2000 kalorit. L pakett koosneb kuuest toiduportsust - 3 põhirooga, 2 vahepala ja magustoit. Kuuajane pakett maksab 510 EUR, mis teeb ühe päeva hinnaks 17 EUR.

Söögid näevad välja isuäratavad ja vaid paar korda juhtus, et pidin toidu järgi jätma, sest see ei maitsenud mulle. Mõned näited viimastel päevadel menüüs olnud roogadest:


Pidasin menüüst üsna hästi kinni, vaid supi kõrvale tegin lisaks võileiva, sest muidu kippus kõht natuke tühjaks jääma. Ja neil päevil, kus menüüs puuviljasalatit ei olnud, sõin ka mõne puuvilja. Kuna imetan hetkel beebit, siis lubab see mul päevas tarbida 500 kalorit rohkem, nii et isegi kui Danfare 2000-kalorisele L paketile veel omalt poolt võileiva ja puuvilja lisasin, oli kaal kogu aeg langustrendis.

Kuu ajaga kaotasin 2,5 kilo, mis ei ole küll väga palju, aga kuna mul on ideaalkaaluni minna veel naid mõned kilod, siis ei tunne vajadust end hirmus palju piirata ja lasen neil viimastel kilodel tasapisi sulada :)

Kõht oli Danfare toitu süües kogu aeg täis ja vaheldust piisavalt. Toidud ei kordunud kuigi tihti. Nii pikaks perioodiks ma enam toitu ei telliks, sest ära tüütas see, et ei saanud ise oma isude järgi sööki valida, vaid pidi sööma seda, mida kuller hommikul tõi. (Tegelikult on ka võimalus tarned selliselt seda, et söök ei tule iga päev Danfarest ja on ka vahepäevi, aga ma võtsin kõik järjest, et harjutada end väiksemaid portse sööma.) Kui esimestes postitustes kiitsin kulleri täpsust, siis edaspidi ei läinud sellega sama hästi. Algul tellisin tarne 7.30 ja kuller jõudiski minu juurde õigeks ajaks,  +/-15 minutit. Siis aga vahetus kuller ja uus hakkas pidevalt 40-50 minutit varem tulema. Kui juba mitu päeva järjest enne kella seitset uksele koputati, siis pidin tarne aja hilisemaks lükkama, et ma ikka toidu kohaletoomise ajaks üles ärganud oleksin.

Danfare meeskonnaga oli suhtlus alati väga meeldiv, kirjadele vastati kiiresti ja tuldi erisoovidele vastu. Näiteks ei maitsenud mulle Danfare lambaliharoad ja kui palusin edaspidi mitte lambaliha saata, siis peeti sellest hästi kinni.

Üldiselt jäin kogemusega rahule. Toidud olid head ja portsud enamasti piisavad. Mõni kord jäi hommikusöögist kõht tühjaks, kui ette oli nähtud vaid väike omletike. Pearoad olid alati päris suured. Nende juures oli ainus pettumus see, et aegajalt pakuti lisandiks liha kõrvale sügavkülmast võetud keedetud juurvilju. Proovipäevadel olid kõik toidud värskest toorainest, nii et hiljem sügavkülma juurikaid nähes, tõmbas tuju alla, sest pole nad ka otse potist tulles lauale antuna just eriline maitseelamus, aga peale pikka karbis seismist ja teistkordset soojendamist ei kõlba nad enam kuskile.

Kuu aega Danfare toidul harjutas mind sööma kindlatel aegadel väiksemaid portse ja loodan nüüd ka ise kokates sarnase toitumisega jätkata. Samuti sain mitmeid häid ideid uute toitude näol, mida ise ka valmistada. Nii pikalt järjest ma enam toidu koju tellimise võimalust ei kasutaks, aga vahepeal 3 päeva kuni nädal kokkamisvaba elu elada ja samal ajal ikka tervislikult süüa on väga mõnus :)


No comments:

Post a Comment